Wiadomości branżowe

SLOW JOGGING dla każdego!

Od 31 sierpnia do 26 października zapraszamy na bezpłatne zajęcia slow joggingu dla każdego! Niezależnie od poziomu zaawansowania! Dzięki slow joggingowi odkryjesz bieganie na nowo. Pierwszy trening już 31 sierpnia! Kolejne w każdą niedzielę, aż do 26 października!

Jak sugeruje nazwa, slow jogging to bieganie w trybie bardzo wolnym. To właściwie truchtanie w tempie znacznie wolniejszym niż większość z nas to sobie wyobraża. Przybył do nas z Japonii, z kraju, w którym bardzo dużą uwagę przywiązuje się do zdrowego trybu życia i stawia na minimalizm. Do uprawiania slow joggingu nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, jedynie chęci, żeby wyjść i poruszać się na świeżym powietrzu.

Bezpłatne treningi slow joggingu

Od 31 sierpnia do 26 października organizowane są bezpłatne zajęcia slow joggingu. Każdy może wziąć udział w treningu, niezależnie od poziomu zaawansowania. Pierwszy trening już w najbliższą niedzielę – 31 sierpnia, a kolejne w każdą niedzielę, aż do 26 października.

Zbiórka ? godz. 17:00 przy siedzibie Radia Trójka – Program 3 Polskiego Radia – Warszawa, ul. Myśliwiecka 3/5/7.

Partnerem treningów jest marka Sante.

Treningi prowadzą: Anna Sierpowska oraz Mateusz Jasiński.

Kilka zasad slow joggingu

Wystarczy zapamiętać kilka podstawowych zasad i już jesteśmy gotowi do startu! Po pierwsze? Tempo z uśmiechem

Biegamy tempem naprawdę wolnym, umożliwiającym swobodną konwersację bez uczucia zmęczenia czy przyspieszonego oddechu. Często oznacza to, że będziemy wyprzedzani przez zdziwionych spacerowiczów, ponieważ przeciętna prędkość Slow Joggingu początkujących to 4-5 km/h, czyli wolniej niż wielu z nas przemieszcza się piechotą.

Po drugie? Lądujemy na śródstopiu

Większość z nas nieświadomie ląduje na pięcie, zwłaszcza gdy używamy tradycyjnego obuwia do biegania z grubą podeszwą, mającą pełnić funkcję amortyzującą. Przy Slow Joggingu powinniśmy jednak lądować naturalnie, a więc na śródstopiu, miękko, wykorzystując naturalne sprężyny w naszych stopach. Długość jednego kroku powinna stanowić zaledwie 1/3 długości typowego kroku przy lądowaniu na pięcie. Nie mylmy tego jednak z bieganiem na palcach – by zrozumieć dokładnie o jaki ruch chodzi spróbujmy pobiec boso, w tył lub podskakiwać, a później biec starając się lądować w tym samym punkcie stopy.

Po trzecie? Sylwetka

Podbródek lekko skierowany ku górze, wyprostowana sylwetka i linia wzroku na wysokości horyzontu sprzyjają naturalnemu ruchowi ciała i powinny być naszą podstawą przy Slow Joggingu. Nasze stopy natomiast poruszają się po dwóch równoległych torach.

Po czwarte? Oddech

Organizm w automatyczny sposób dostosowuje oddech do wykonywanej czynności więc i przy Slow Joggingu nie potrzeba nam żadnej szczególnej techniki. Otwórzmy lekko usta i zdajmy się na naturę. Po piąte? 30-60 min dziennie

Próbujmy truchtać docelowo 30-60 minut dziennie. Tym, którym trudno wygospodarować czas, polecamy zacząć od 10 minut, 3 razy dziennie.

 

Więcej informacji na temat slow joggingu:

http://www.ovostudio.pl/slow-jogging-bieganie-specjalnie/

http://www.slowjogging.pl/


dostarczył infoWire.pl

Źródło Sante. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy